امروز : جمعه 3 خرداد ماه 1398

 

صفحه اصلی
درباره‌ی دبستان
مديريت دبستان
کادر اداری و آموزشی
دبيران و مدرسان
مقالات
برنامه کلاسی دانش آموزان
کتابخانه
آدرس‌ و تلفن‌ تماس
صندوق پيشنهادات انجمن
پيشنهادات و انتقادات شما
اطلاعات رانندگان

ورود

نام کاربری: 

 کلمه رمز : 

  ثبت نام در مدرسه
  فراموشی کلمه عبور

نظر سنجي

نظر شما در مورد کیفیت آموزش اين مدرسه چيست؟
بسيار عالی
خوب
متوسط
ضعيف

آرشيو اخبار 

    آرشيو اخبار سال 1396
    آرشيو اخبار سال 1395
    آرشيو اخبار سال 1394
    آرشيو اخبار سال 1393
    آرشيو اخبار سال 1392
    آرشيو اخبار سال 1391
    آرشيو اخبار سال 1390
    آرشيو اخبار سال 1389

بنرها

کانال تلگرام

جهت مشاهده
آدرس کانال تلگرام
دبستان هوشمند
 غیردولتی دخترانه طوبی
کلیک کنید

 

به نام خدا 

با سلام

تمامی اعتبار یک سازمان به نگرش قوی و درست و علمی مدیر آن بستگی دارد ، مدير يك دبستان مي تواند با داشتن برنامه هاي

 صحيح آموزشي موسسه را به راه ها ي بلند علمي هدايت نمايد.

مطالب ذيل حاصل تحقيقات چندين ساله مدير دبستان مي باشد كه جهت آگاهي و آشنائي و كاربردي اولياي محترم به حضورتان 

  تقديم مي گردد كه اميد است در راستاي پيشبرد دانش آموزان به قله هاي بالاتر مفيد واقع شود:

ياد گيري 

ياد گيري تنها در محيط مدرسه صورت نمي گيرد ، بلكه در منزل ، كارخانه ، كوچه ،

خيابان ، مسجد ، از طريق تماشاي تلويزيون و به طور كلي در همه جا و هميشه اتفاق

مي افتد .ياد گيري شامل تمام مهارتها ، گرايشها ، دانشها و معلوماتي است كه انسان در 

طول زندگي خود كسب مي كند.اگر چه همه روانشناسان تربيتي و متخصصان تعلم و 

تربيت معترفند كه مدرسه تنها محيط ياد گيري نيست ، معمولا به بررسي آن نوع از يادگيري 

كه در مدرسه به وقوع مي پيوندد ،بيشتر علا قه نشان مي دهند. 

 

 

  ما نيز در اين مجموعه بزرگ فرايند ياگيري عوامل موثر در محيط مدرسه را مورد بررسي قرار خواهيم داد

  • آیا برای یاد گیری درس باید واقعا 10 بار کتاب خواند؟

  • ایا باید دروس خود را پشت سر هم مرور کرد؟
  • آیا باید ده ها بار درس را تکرار کرد تا یاد گرفت؟

یاد گیری و مطالعه ، رابطه ای تنگاتنگ و مستقیم با یکدیگر دارند تا جایی که می توان این دو را لازم و ملزوم یکدیگر دانست.

برای این که میزان یاد گیری افزایش یابد باید قبل از هر چیز مطالعه ای فعال و پویا داشت: 

 

شیوه صحیح مطالعه ، 4مزیت عمده دارد:  { 1-زمان مطالعه را کاهش می دهد

                                                                            { 2- میزان یاد گیری را افزایش می دهد

    { 3-مدت نگهداری مطالب در حافظه را طولانی تر می کند 

    {  4-به خاطر سپاری اطلاعات را آسانتر می سازد

همچنین باید شرایط مناسب را برای مطالعه فعال فراهم کرد.

 

   ********************************شرایط مطالعه*******************************

 

  1. آغاز درست :برای موفقیت در مطالعه باید درست آغاز کنیم
  2. برنامه ریزی:یکی از عوامل اصلی مو فقیت داشتن برنامه منظم است.
  3. نظم و ترتیب: اساس هر سازمانی به نظم آن بستگی دارد.
  4. حفظ آرامش:آرامش ضمیر نا خود آگاه را پویا و فعال می کند.
  5. استفاده صحیح از وقت:اگر زندگی را دوست دارید وقت را تلف نکنید زیرا زندگی از وقت تشکیل شده است
  6. سلامتی و تندرستی:عقل سالم در بدن سالم است و قبل از مطالعه نباید غذاهای چرب و سنگین بخورید.

 

حد اکثر زمانی که افراد می توانند فکر خود را بروی مو ضوعی متمرکز کنند بیش از 30 دقیقه نیست

یعنی حدود 30-45 دقیقه بروی یک مطلب تمرکز کنند و حدود 10-15 دقیقه استراحت نمایند

 

*********************************مطالعه فعال************************************

برای مطالعه فعال 6روش باید بکار رود تا از تمام حواس خود برای درک صحیح مطالب استفاده کرد:

1. خواندن همراه نوشتن: باید با چشمان خود مطالب را خواند در زمان مورد نیاز مطالب را بلند بلند ادا کرد و نکات مهم را یادداشت کرد تا هم با مطالب مورد مطالعه در گیر شده و حضور فعال و هم جانبه در یاد گیری داشت. 

2. خط کشیدن زیر نکات مهم:این روش شاید نسبت به قبلی بهتر است ولی روش کاملی برای مطالعه نیست چرا که بعضی از افراد به جای تمرکز و توجه بر روی یاد گیری و درک مطالب ، ذهنشان معطوف به خط کشیدن می گردد پس باید ابتدا مطالب را بخوانند و مفهوم را کاملا درک کنند سپس زیر نکات مهم خط بکشند. 

3. حاشیه نویسی:این روش نسبت به دو روش قبلی بهتر است ولی کامل نیست و البته برای یاد گیری مطالبی که از اهمیت چندانی بر خوردار نیست مورد استفاده قرار می گیرد. 

4. خلاصه نویسی: در این روش مطالب را می خوانید ، درک می کنید و به صورت خلاصه می نویسید این روش برای مطالعه مناسب است چرا که ابتدا مطالب را درک کرده و سپس یاد داشت بر می داریداما باز هم بهترین روش برای خواندن نیست. 

5. کلید برداری:شما در این روش بعد از درک مطالب ، بصورت کلیدی نکات مهم را یادداشت می کنیدو در واقع کلمه کلیدی کوتاهترین ، راحت ترین ،بهترین و پر معنی ترین کلمه ای است که با دیدن آن مفهوم جمله تداعی شده به خاطر آورده می شود

6. خلاقیت و طرح شبکه ای مغز:بهترین شیوه برای یادگیری خصوصا فراگیری مطالب درسی است در این روش شما مطالب را می خوانید بعد از درک حقیقی آنها نکات مهم را به زبان خودتان و به صورت کلیدی یادداشت می کنید و سپس کلمات کلیدی بروی طرح شبکه ای مغز می نویسید تا در دفعات بعد به جای دوباره خوانی کتاب ; فقط به طرح شبکه ای مراجعه و با دیدن کلمه کلیدی نوشته شده خیلی سریع مرور می کنید. 

حافظه

حافظه بشر اغلب به قفسه بایگانی تشبیه شده است که باید هر مطلبی در ذهن طبقه بندی و در جای خود قرار گیرد.

سطوح حافظه عبارتند از:

1.حافظه حسی :این حافظه مربوط به باز شناسی فوری و حسی یک محرک است مثلا "فهرستی از اعداد اگر یکنواخت خوانده شود پس از 10 دقیقه اگر تکرار آنها را بخواهند بعید است اعداد زیادی را به خاطر بیاورید"

2.حافظه کوتاه مدت:این حافظه فقط چند ثانیه بیشتر از حسی طول میکشد مگر اینکه به حافظه دراز مدت انتقال یابد.

3.حافظه دراز مدت:به اندوزش نسبتا دائمی اطلاعات گفته می شود در صورتی که مطالب تکرار و رمز گذاری گردد به حافظه دراز مدت انتقال می یابد.

-اصول و فنون افزایش حافظه:

   1.آگاهی: قبل از آنچه بتوان چیزی را به یاد سپرد باید به آن توجه و تمرکز کرد{مشاهده ضرورتی برای آغازآگاهی است}

   2.پیوند یا تداعی :باید بین  اطلاعات جدید و آموخته های قبلی پیوند داد.حتی اگر پیوند مسخره باشد مثلا برای آموزش واحدهای اندازه گیری از  پیوند (پدر مادر فرزند نوه ….) استفاده کرد.

   3.سیستم اتصال :باید بین مطالب آموخته ارتباط و اتصال ایجاد نمود مثلا "برای به خاطر آوردن اسامی تاریخ ها مکان ها و غیره "

   4.سیستم کلمه –جایگزینی:هر کلمه یا عبارتی که ما را به یاد چیزی بیندازد . مثلا این فنجان مرا به یاد مادر بزرگم میندازد

   5.کلمه کلیدی:انتخاب کلمهای که برای خود یاد داشت میکنیم و آنگاه به آن کلمه در ارتباط با موضوع مطلب را به یاد میاوریم .مثلا کلمه "ملخها " حروف اول آثار نظامی است.

 مقایسه عملکر انواع حافظه:

 

 

 

 

 

 

 

خوش آمدید

.



رئيس انجمن


شماره تماس رئیس انجمن

 جناب آقای واله نظیری

09149103016

 می توانید نظرات و پیشنهادات

 خود را به باکس رئیس

انجمن اولیا و مربیان

 ارسال نمایید .  

کلیک کنید




ثبت‌نام

برای مشاهده
مدارک موردنیاز
جهت ثبت‌نامدر
سال‌تحصیلی

96-97

شماره حساب مدرسه

 

0104016845006


بانک ملی شعبه صائب


 



جهت اطلاع از
اخبار و اطلاعیه‌های
 فرهنگی،هنری
 اداره آموزش و پرورش



کلیک کنید


جستجو در سايت

آمار سايت

خلاصه آمار بازديد

تعداد کاربران آنلاين
42 نفر
تعداد بازديدکنندگان

كليه حقوق اين سايت متعلق به مرکز پيش دبستانی و دبستان هوشمند غیردولتی طوبی می باشد.